Email

最近やたらとメールが多いと思ったので、昨日を例として調べてみた。
全体発信のジャンクメール、メルマガは含まない。
会社のメアド
受信86通
送信39通
Gmail
受信19通
送信7通
合計
受信105通
送信46通
メールの閲覧に1分/通、作成に2分/通、時間がかかると仮定すると、昨日の僕は197分間、3時間強もメールに使っているらしい。少なくとも一日の勤務時間の20%くらいはメールに費やしている計算だ。
経験上、メールでのコミュニケーションは電話や会議より著しく効率が悪い。でも通信コストはただに近いし、相手の心情を気にしなくても良い。会社の中だけでも、一日送信できるメールの上限を20通にするとどうなるのだろうか。

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.