An article about TAKAFUMI HORIE

Newyork Times の6日付けでホリエモンに関する記事が出ていた。
A Renegade’s Tale of His Scorn for Japan’s ‘Club of Old Men’
190_horie.jpg
この中で、ホリエモンは
「I’m being made into a bad guy through endless leaks from the prosecution to the media.」
と嘆いているが、まさにその通りだと思う。
ホリエモンは、メディアによって力を得て、メディアによって失墜した。ホリエモンがやったことは、以前にも多くの人がやってきたし、いまでももっとひどいことを平気でやっている会社もある。しかし、ホリエモンはメディアのせいで捕まってしまった。
日本のメディアは、トレーダーに似ている。取引対象(メディアが注目する対象)が急降下しないと利益にならないのである。
そういう視点から見ると、NY Times紙の記事が日本でのよくある記事と一線を画している事が良く分かる。

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.